Finlandiako ikasleak
Etxerako lanak sakratuak dira. Azterketa batean norbaiti kopiatzen harrapatzea ezinezkoa da, txarto ikusita dago. Beraz, azterketa batean txuleta bat ateratzea pentsaezina da.
Haien kulturan urrengo bi baloreak oso garrantzitsuak dira: zintzotasuna eta lana. Finlandian ia ez dago okerbideratze publikorik . Ez dago errepikatzailerik. Aurreko sarreran esan dudanez bezala, espainiako ikasleek hainbat aukera dute irakasgaia bat gainditzeko, baina finalandiako ikasleek, aldiz, opurtunitate bakarra dute azkerketa bat gainditzeko, beraz aukera hori aprobetxatu behar dute eta azterketaren bat gainditzen ez badute beste ordu bat geratzen dira klasean frogatzeko gaia badakitela, bestela, azkenean, gainditzen ez badute, udan ikasi behar dute, baina promozioa automatikoa da.
Kritikozko arraziobidea memorizazioa baino lehenago estimulatzen dute. Hezkuntza sistema honen hlburua, batez ere, kritikozko arrazoibidea estimulatzea da eta ikasleei eztabaidatzera ere gonbidatzen zaie.
Ikasleek klase ezberdinak dituzte, nahi dituztenak aukeratzen dituzte. Dantzak, antzerki, ile apainketa, sukaldaritza!!! ( gehienak eskolan janaria egiten ikasten dute, gero etxean tokatzen zaienean haiek prestatzen dute janaria, inolako laguntzarik gabe), sky, hockey, martzial arteak. Lehen sorospen, soldadura, zurgintza edo musika ere. Ikasleek jotzen dute; biolina, gitarra elektriko edo beste musika-tresna, haiek nahi dituztenak.
Haien kulturan urrengo bi baloreak oso garrantzitsuak dira: zintzotasuna eta lana. Finlandian ia ez dago okerbideratze publikorik . Ez dago errepikatzailerik. Aurreko sarreran esan dudanez bezala, espainiako ikasleek hainbat aukera dute irakasgaia bat gainditzeko, baina finalandiako ikasleek, aldiz, opurtunitate bakarra dute azkerketa bat gainditzeko, beraz aukera hori aprobetxatu behar dute eta azterketaren bat gainditzen ez badute beste ordu bat geratzen dira klasean frogatzeko gaia badakitela, bestela, azkenean, gainditzen ez badute, udan ikasi behar dute, baina promozioa automatikoa da.
Kritikozko arraziobidea memorizazioa baino lehenago estimulatzen dute. Hezkuntza sistema honen hlburua, batez ere, kritikozko arrazoibidea estimulatzea da eta ikasleei eztabaidatzera ere gonbidatzen zaie.
Ikasleek klase ezberdinak dituzte, nahi dituztenak aukeratzen dituzte. Dantzak, antzerki, ile apainketa, sukaldaritza!!! ( gehienak eskolan janaria egiten ikasten dute, gero etxean tokatzen zaienean haiek prestatzen dute janaria, inolako laguntzarik gabe), sky, hockey, martzial arteak. Lehen sorospen, soldadura, zurgintza edo musika ere. Ikasleek jotzen dute; biolina, gitarra elektriko edo beste musika-tresna, haiek nahi dituztenak.
No hay comentarios:
Publicar un comentario