2008/12/31

Ebaluazioa aldatzeko palanka bezala

Nola heldu dira, Filandesek, horraino? Haien sistema, ebaluazio progresibo edo erreforma orokor baten emaitza da?
  • Gauzak ez dira izan beti gaur bezalakoak.
Irakasle baten gogorapenak...

" Hace treinta años era mucho más difícil. Los alumnos eran indisciplinados, poco motivados. Nosotros hemos cambiado gradualmente, por etapas. Ahora nos cuidamos de reponsabilizar a nuestros alumnos. "
Haien sistema era progresiboz eta koherente batez aldatu eta gero arrakasta handia izan dute. 70.urtean Finlandiak sistema selektibo bat zuen, irakaskuntza hiru adarretan banatuta zegoen: klasika, teknologika eta pre-profesional. Denborarekin, hiru adarrak bateratzea eta derrigorrezko irakaskuntza zazpi urtetik hamasei urtera ezartzea deliberatu zuten.
Bestetik, udalak
hezkuntzan badu boterea . Hala ere, programak Estatuaren ardura dira. 1985.urtean, taldeko mailak kendu zituzten, homogeneitasuna ezabatuz eta heterogenitasunari sarrera emanez. 1998.urtean " Basic Education Act "-k, gure orientabide legea, hezkuntza bideratzen dituen arauak eta oinarriak finkatu zituen. Gaur egun, funtzezko testu honek bere iraunaldia du.
  • Ebauazioa betebehar legala da.
Ikastetxe guztiak, derrigorrez, haien funtzionamenduaren eta haien emaitzen ebaluazioa egin behar dute eta argitara eman. Lizeoek ere gauza bera egin behar dute. Eskolategi guztiek ebaluazio plan bat izan behar dute eta tokiko agintariari erakutsi behar diote.
Adibidez, Niniivaara lizeoan hainbat gauza ebaluatzen dituzte.
Azterketen emaitzaz gain, alderdi pedagogiko , relazionalak guztiak
eta lizeoaren material guztia berrikusten dira galdeketa baten bitartez eskolategi sarearen bidez. Horrela, ikasle bakoitzak eta gurasoak, bere etxetik, galderak eratzun ditzakete. Parte hartzearen tasa % 70-koa da. Praktika honek adierazten du Finlandiako helburu bat; hezkuntza zerbitzu publiko izatearen nahia. Modu honetaz, era osasuntsuz eta eraginkor batez sistema bultzatzen dute. Horrela, interesdunek zer pentsatzen eta zer behar duten ikus dezakete.


No hay comentarios:

Publicar un comentario