- Gauzak ez dira izan beti gaur bezalakoak.
" Hace treinta años era mucho más difícil. Los alumnos eran indisciplinados, poco motivados. Nosotros hemos cambiado gradualmente, por etapas. Ahora nos cuidamos de reponsabilizar a nuestros alumnos. "Haien sistema era progresiboz eta koherente batez aldatu eta gero arrakasta handia izan dute. 70.urtean Finlandiak sistema selektibo bat zuen, irakaskuntza hiru adarretan banatuta zegoen: klasika, teknologika eta pre-profesional. Denborarekin, hiru adarrak bateratzea eta derrigorrezko irakaskuntza zazpi urtetik hamasei urtera ezartzea deliberatu zuten.
Bestetik, udalak hezkuntzan badu boterea . Hala ere, programak Estatuaren ardura dira. 1985.urtean, taldeko mailak kendu zituzten, homogeneitasuna ezabatuz eta heterogenitasunari sarrera emanez. 1998.urtean " Basic Education Act "-k, gure orientabide legea, hezkuntza bideratzen dituen arauak eta oinarriak finkatu zituen. Gaur egun, funtzezko testu honek bere iraunaldia du.
- Ebauazioa betebehar legala da.
Adibidez, Niniivaara lizeoan hainbat gauza ebaluatzen dituzte.
Azterketen emaitzaz gain, alderdi pedagogiko , relazionalak guztiak eta lizeoaren material guztia berrikusten dira galdeketa baten bitartez eskolategi sarearen bidez. Horrela, ikasle bakoitzak eta gurasoak, bere etxetik, galderak eratzun ditzakete. Parte hartzearen tasa % 70-koa da. Praktika honek adierazten du Finlandiako helburu bat; hezkuntza zerbitzu publiko izatearen nahia. Modu honetaz, era osasuntsuz eta eraginkor batez sistema bultzatzen dute. Horrela, interesdunek zer pentsatzen eta zer behar duten ikus dezakete.
No hay comentarios:
Publicar un comentario